Ulkomainonta – hyvä mainonnan muoto ?

Ulkomainonnan tämän hetkinen tilanne ? 

Tämän hetkisten tilastojen mukaan ulkomainonnan kasvu on mainonnan osalta yksi suurimmin kasvavista aloista. Viime vuonna 2017 ulkomainontaan käytetyn rahan osuus kasvoi 18% ja tänä vuonna (2018) ulkomainonnan kasvu oli tammi-maaliskuussa +11%, kun vastaavasti mm. sanomalehtien osalta tulos laski yli -20%.

Ulkomainonnan digitaalisuuden edut ?

Ulkomainonnan digitalisoituminen on ollut yksi iso tekijä mainonnan muodon kasvuun. Digitaalisuus näkyy jo nyt ulkomainonnassa lisääntyvillä LED-näyttöratkaisuilla. LED-näytöillä mainostaminen / viestintä on helppoa etäohjattavuuden takia ja sisältö on vaihtuvaa / liikkuvaa, joka lisää LED-näyttöjen huomioarvio ja täten tehostaa mainontaa.

Ulkomainonta kustannustehokasta ?

Puhe siitä, että ulkomainonta on kustannustehokasta pitää todellakin paikkaansa. Tavoitat isoja massoja – suhteellisen pienellä hinnalla.

Ulkomainonnan muut edut ?

Ulkomainontaa ei voi blokata mitenkään, mikä erottaa sen esim. verkossa mainostamisessa. Ulkomainonta tavoittaa myös nuoret ihmiset. Tämän lisäksi ulkomainonta on erittäin kustannustehokas tapa tavoittaa suuria ihmismassoja.